måndag, april 28, 2008

Det krackelerar

Nix, jag kan inte släppa Linda Rosings blogg. Nu var jag därinne igen, och läste: "Agneta fyllde på där färgen hade släppt". Va - "Fyllde på där färgen hade släppt" - ?! Varför kommer jag att tänka på den återuppståndne Padre Pio?



Förresten skulle jag döpa bilden här ovan till "Fylla på". Jag vet inte hur det funkar med namngivning av filer nu för tiden, men nog funkar väl varken versaler, mellanslag eller Å, Ä och Ö? Så jag satte ihop ordet, helt enkelt: "fyllapa".
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, "fyllapa". Det är stor humor! ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

micke: :-) Ja, ofrivillig humor.

Peace in mind sa...

Berätta om din hang up på Linda! Jag är en sarkastisk människa och kan inte låta bli att driva med en människa som säger liplinje. Läpplinje eller lipline eller skit i den där linjen, ännu hellre.

stationsvakt@gmail.com sa...

Anna: Jag har egentligen ingen hang up. Men jag råkade blogga om henne ett par gånger för länge sedan, och då undrade den här bloggaren om jag hade en hang up - och då blev det självuppfyllande på nåt vis.

Anonym sa...

"Råkade" och "råkade". Jojatackarja. Rosing rulez, det vi alla som följer dig.

Skäms inte för dina svagheter, Johnny!

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Enligt den som sa't han va't-regeln är det DU som har hang upen. :-D

Anonym sa...

Jag undrar lite försynt (harskel) hur donnan kan ha RÅD med alla dessa läppbehandlingar...? Vad försörjer hon sig på?
Hur ser hennes mun ut NATURELL? Blir hon verkligen SNYGGARE av behandlingarna...??
Ärligt talat; har ngn klagat på läppar före 90-talet? 2000?
M v h Molly Ginger, den obehandlade.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Hur hon har råd? Jo, hon har faktiskt doktorerat i kvantfysik, och lever på att sälja artiklar till de stora tidskrifterna. Samt hon omvandlar svåra vetenskapliga grejer till populärvetenskapliga böcker. På det viset har hon råd. :-D

John Eje Thelin sa...

Bäst är ju kommentaren på bilden på hennes blogg som bara består av ett ord: Kvack.

Jo, minsann. Tror hon verkligen att hon inte ser ut som om hon kommer från Ankeborg när hon gör sådär?

stationsvakt@gmail.com sa...

John: Detta enda kvack var verkligen klockrent.