onsdag, juni 25, 2008

"I am totally unprepared, so I must compose as i sing.."

En av filmhistorien mest oförglömliga rollprestationer, i mitt tycke, är när Peter Ustinov spelar Nero i filmen Quo Vadis (1951). Verklighetsförankringen är det säkert lite si och så med, men för mig ÄR han Nero i den filmen.

I snutten du strax skall se säger han: "I am totally unprepared, so I must compose as i sing..". Fast grejen är att han har övat - som fan dessutom. Lik förbaskat låter det ... ja, lyssna själv. Det enda ord jag kommer på är: Störtskönt!


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig !
Paola

stationsvakt@gmail.com sa...

paola: Va bra. :-) Godnatt.

Anonym sa...

Och tack för senast
det var roligt att du åter igen
var med på midsommar
hur många gånger är det nu?
Paola.

Anonym sa...

"You must be content with that". Eller hur? Ett sånt skägg ska jag för övrigt skaffa den dagen jag blir kejsare i Rom.

stationsvakt@gmail.com sa...

paola: Många, säkert sju eller nåt.

håkan: Man skulle kunna ha "You must be content with that" under varje bloggpost. Som en brasklapp liksom.