söndag, augusti 17, 2008

Intervju med Maja Lundgren

Det ska vara något slags födelsedagsfirande hos mig idag, och jag borde för länge sedan ha tagit tag i diskning, städning och sånt. Men rummet är nedkylt efter att ha stått för öppet fönster hela natten, så jag har legat nerbäddad i soffan med maja lundgren på qtvkaffe och mackor och saft och glott på Sveriges Kvinnolobby på Öppna Kanalen. Författaren Maja Lundgren blev intervjuad av en Ebon Kram. Nu är det ju inte så att jag plötsligt försöker sätta mig in i feminism och sånt, men jag gillar Maja Lundgren, och jag gillar verkligen när ickeproffsiga människor står för intervjuandet eftersom deras amatöriga stil och ogenerade pauser tvingar intervjuobjekten att bjuda mer på sig själva. Vill man titta på det jag tittade på så dyker det säkert upp här vad det lider. Och en annan sak - fan vad billigt det ändå kan vara att göra tv. Nå, nu måste jag ta tag i vardagen igen.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: