fredag, oktober 31, 2008

Skyltar ... innan de försvinner

Ibland säger nån: "Du som inte har nåt att göra - skulle du kunnna göra en skylt?" Jag svarar alltid: "Jovisst, det kan jag väl." Det brukar falla på mig att vara skyltmakare, men inte mig emot, för jag gillar att göra skyltar. Och ibland gör jag dem till och med på eget initiativ.

Det är ingen idé att försöka vara konstnärlig, för tro mig, jag har försökt och det har alltid resulterat i att nån har stört sig och plockat ner skylten. Men såna här skyltar har ändå en begränsad livsstid, så det spelar ingen roll - man gör en ny.

Genom åren har jag gjort massor, massor, massor av skyltar, men jag har aldrig förut tänkt på att dokumentera dem. Så jag tog ett varv i huset och plåtade av de som för tillfället är aktuella. Om ett år finns de inte mer ... men de finns här.

Tillfälliga skyltar på jobbet.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Den gula, använd knappen - är ju lysande! Snygga.

Anonym sa...

Stanna innan brunsgallret ... !?.Hur länge ska man stå där på tomgång då.Tills bilen torkat ha ha ....

PelleTrix

stationsvakt@gmail.com sa...

rvs: Ibland måste man vara grafisk för att folk ska förstå. Text räcker inte alltid.

pelletrix: Nä, man får bromsa in och stänga av motorn och droppa av.

Anonym sa...

Om du byter text bredvid knappen, hur många kommer ens att märka det?

"Använd knappen för att spränga dörren"

stationsvakt@gmail.com sa...

håkan: Paragrafen "konstnärlig frihet" hindrar mig från såna hyss.

jansson sa...

Gillar också skylten till knappen. Fan, riktigt proffsigt

stationsvakt@gmail.com sa...

jansson: Tack. :-) hemligheten är: PowerPoint.

Maria Ådahl sa...

Dörknappslappen är ju jättesnygg, till och med runt knappen!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria å: Tack. :-)