onsdag, november 19, 2008

En bild som passar synfältet 2

Den här bilden är av den fasonen jag beskrev här, och är alltså så stor som jag tänker mig att synfältet är. Nå, även om bilder som är lite panorama-aktiga är trevliga, så märker jag genast problemet i hur jag tänkte - det är ingen mening med att följa dessa mått när bilden är så liten att den passar i en blogg. Möjligen funkar mitt resonemang om man hänger upp bilden på väggen, och att den är betydligt större.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Skulle funka så bra. Eller fondvägg...ja, det skulle bli så bra! Sälj rättigheterna till Ikea, och bli rik...

Förresten, gullig blå fjäril där:)

Baronessan sa...

Tycker att det ser bra ut. Inte som liten bild i bloggkanten men "klickförstorad" på min STORA bildskärm. Du har nog rätt...

stationsvakt@gmail.com sa...

Pim/Baronessan: Efter lite tänkande har jag kommit fram till att en helt kvadratisk bild antagligen ser bäst ut i en blogg som min.