tisdag, november 11, 2008

Jag fick en aloe

En aloe vera från plastfarfar, aka pf.Det verkar löna sig att beklaga sig i sin blogg. Jag beklagade mig över min aloe-växt, och när jag kom till jobbet idag stod en riktigt fet sådan här, signerad "pf och barnens farmor". Tack för den. :-)

Den är grymt stor och fet, men står i en liten kruka med fattig, torr jord. Det verkar helt omöjligt att en sådan stor sak kan frodas i en sån liten kruka. Jag har ingen kamera med mig, så jag ritade.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

14 kommentarer:

Plastfarfar sa...

F'r all del, Johnny. Ibland växer dom som ogräs och ibland står dom stilla. Det här är alltså ogräsvarianten. (Tänk nu inte på A Little Shop of Horrors :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Synd att jag var ledig. Men du kanske fick träffa en annan bloggare?

Peace in mind sa...

Ta hand om det lilla livet, vad det nu betyder...

stationsvakt@gmail.com sa...

Pim: Det är ingen "lilla", utan ett monster.

Anonym sa...

Får dom bara väktnäring så klarar dom sig faktiskt utan en hel tunna jord:-) Praktiskt eftersom fönsterbrädorna normalt sett är relativt smala...

Plastfarfar sa...

Vi hade ärende till Storstan i helgen, men tiden var knapp. Jag rusade in i Berwaldhallen och träffade två rara biljetttjejer som förklarade att du var ledig. Ingen av dem bloggade, vad jag vet ;-)

WV: prowl, som faktiskt betyder 'stryka omkring'

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Men jag är emot växtnäring. det känns som fusk.

pf: Åhå. Hade du kikat dig omkring är det möjligt att du hade träffat den här bloggaren:
http://hbt-sossen.blogspot.com/

Anonym sa...

Ska man få växter att trivas i sina små krukor i våra hemska lägenheter måste man fuska!

Peace in mind sa...

Nä, håller med. Inte fuska med näring, lite som att klarar de sig utan är det meningen. Annars shit happens. Ungefär.

borsom fast jag läst brorson

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Det är att photoshoppa dem. :-D

Anonym sa...

Och vi vet ju att du aldrig Photoschoppar:-)

Jag är ju växtnörd, så jag fuskar ju allt jag kan eftersom jag definitivt inte nöjer mig med att dom "klarar sig" :P

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: om du är växtnörd, vad sägs om det här: att jag tar min dåliga aloe, den jag har hemma, och planterar om den i lite mer typ barkblandad jord? (Vi har en platering på jobbet, som jag kan ta en liten näve ur)

Anonym sa...

Bättre att blanda med sand eller lecakulor i sådana fall, men barkblandat är nog bättre än bara vanlig krukväxtjord. Andledning: Jorden torkar upp fortare, aloe tycker inte om att vara våt om fött.. rötterna.

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Hmm .. det där tål att funderas på.