lördag, november 01, 2008

Wild is the wind till the real mymlan

Mymlan var så pass generös att hon delade ut Spotify-inbjudningar. För att hedra denna hennes generositet har jag gjort en spellista om tio låtar till henne. En av meningarna med Spotify sägs ju ska vara att man kan dela med sig av de spellistor man skapar. Exakt hur det går till vet jag i nuläget inte, så istället lägger jag upp en bild här ...



... samt HTTP-länken och URL:en. Om det är så man gör vet jag inte, men någon får väl undervisa mig. "Wild is the wind" är en låt som jag länge trodde att Bowie hade gjort. Sedan lärde jag mig att låten faktiskt är gammal filmmusik, och att massor av människor har sjungit in den.

Det är en så pass stark låt att den verkar vara svår att misslyckas med. Hur man än framför den verkar den alltid bli bra, och det är nog ovanligt för en låt. Därför, på nåt sätt, passar den bra att dedicera till mymlan.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är precis så man delar, genom att ge bort länken till listan/låten.
Man kan också högerklicka och göra listan collaborative, så att flera personer kan lägga till och ta bort och flytta låtar. Så här: http://open.spotify.com/user/mirjamsdotter/playlist/1SmzLb5BddIusrwK9pujXc

Då blir den grön och kan användas av flera.

stationsvakt@gmail.com sa...

mymlan: Collaborative-funktionen verkar i så fall bygga på att användarna har gott omdöme. Jag lägger på en låt.