fredag, januari 09, 2009

Dofter jag gillar

Mymlan har fått några frågor av Ludmilla, bland annat frågan: "Vilken parfym använder du?". Jag känner också för att säga nåt om dofter. När det kommer till "använder" så skrev jag nåt om det för över ett år sedan, men om vi ska prata om goda dofter över huvud taget så har jag två riktiga åttiotalsfavoriter: White Linen by Estee Lauder for Women och K De Krizia by Krizia for Women.

Väldoftande parfymer.

Båda är "for women", förvisso. Jag får känslan av att just kvinnoparfymer är mer "original", så att säga, medan mansparfymer bara är nertrimmade varianter av dessa. Om det är så vet jag inte, men jag får den känslan. Ja, nu har jag sagt nåt om dofter jag gillar.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte haft dem (dofterna) på länge, men...
Jag älskar
Diorissimo (liljekonvaljedoft, ljuvare än ljuv...)
Joy (rosenparfym)
Gucci nr 3
Anaïs Anaïs...Mmmm...
Plus en del andra...som gått ur sortimentet...hihi...
Just det: Chanel nr 5...
M v h Molly Ginger.
Ja, vi ska väl inte nämna dessa INDISKA parfymer som man "körde med" som ung...harskel...yngre... :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Ingen av dessa kan jag återkalla i huvudet/näsan så här på rak arm, men jag är säker på att de luktar smaskens.

Anonym sa...

K de Krizia, min favvoparfym på åttiotalet, den har jag aldrig hört någon känna till, och vips dyker den upp i en blogg tjugo år senare! :-D

Men White Linen har jag aldrig gillat.

stationsvakt@gmail.com sa...

thebe: White Linen är förvisso lite storblommig sådär. Lite besläktad med mjukmedel. :-)

Anonym sa...

Ja, faktiskt, det har du rätt i! Den ska väl lukta som mormors stärkta linneskåp, och det gör den ju, i alldeles för stor utsträckning! :-)

Den hör till tiden då linne var inne.

stationsvakt@gmail.com sa...

thebe: Det är mycket med det där. just nu luktar jag nog snus, för jag spillde ner i kragen. :-)