onsdag, januari 14, 2009

Men jag tolkade det som ...

"Men jag tolkade det som ...". Undras hur många gånger man har sagt det i sitt liv. Det är något man säger när man har har agerat utefter en misstolkning och nu vill förklara/skylla ifrån sig, eller när man har agerat helt självsvådligt och nu vill förklara/skylla ifrån sig.

Ofta, eftersom jag är den jag är, har mina tolkningar av olika situationer varit komiskt uppåt väggarna och resulterat i absurda (men nu skönt förträngda) situationer. Antagligen beror det inte på att jag är dålig på att läsa av människor utan på att min avläsning färgas så mycket av vad jag antar förväntas av mig, vilket ibland leder till en feltolkning. Och då får jag säga: "Men jag tolkade det som ...".

Denna plötsliga självinsikt kom till mig nyss när jag läste om Joakim Pirinen i DN och hittade ett roligt och absurt tolkande i serien (pdf) som följde med artikeln.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 kommentarer:

Alexandra Einerstam sa...

Grattis till nomineringen till Det stora bloggpriset. Du fanns med bland mina nomineringar.

Nu måste du väl ändock gå på bloggalan med mig. Jag har tagit ledigt bara för galan (och du ÄR ledig den måndagen)

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Grattis till nomineringen på "Stora bloggpriset".

Lycka till!

/Klaus

stationsvakt@gmail.com sa...

alexandra: Tack. Ja det är klart vi ska gå dit.

K-P B: Tack. Men men jag blev verkligen förvånad över att du inte var med. Verkligen.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Johnny:
Jag slickar såren nu! ;-)
Skämt åsido så bidar jag min tid till nästa år. Man kan ju inte bli nominerad, än mindre vinna allt. Eller hur? ;-)

Den enda jag vet nominerade mig var Ulrika. Och så kanske Mymlan. Så jag var nog rökt redan från början.

Det ska bli kul att se hur detta pris mottas av läsare och så. Se nu bara till att blogga på i samma gamla goda stil som vanligt. Risken finns att man förställer sig lite för att man plötsligt får en enormt större publik och arena att spela på.

Jag råkade ut för detta efter RIX FM-vinsten.
Var bara som vanligt så kommer du slåss i toppen.

/Klaus

stationsvakt@gmail.com sa...

K-P B: Jag har inte fått särskilt många extra besökare, så det är ingen fara att jag börjar bete mig konstigt. Och JAG röstade på dig.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Johnny: Besökarna kommer nog i samband med att omröstningen börjar skulle jag tippa på.
Kul att du röstade på mig. Då var det tre i alla fall tror jag. ;-)
Vi tar ett glas skumpa på Nalen på galan tycker jag. Hur låter det?

/Klaus

stationsvakt@gmail.com sa...

Klaus: Det låter finfint. Det eller öl. :-)