måndag, juni 22, 2009

Bilder från en Nokia 5800

I föregående post nämnde jag att jag skulle testa kamerafunktionen i Nokia 5800 XpressMusic. Så jag knallade iväg mot Trångsund och tog en lång omväg hem. Tja, inte är det någon proffskamera med proffskamerors mått mätt, men nog duger bilderna till vardags ändå, tycker jag. Och mycket hänger ju trots allt på fotografen.


Det var varmt som fan när jag plåtade. Jag blev sugen på att hoppa i spa't, men gjorde det såklart inte.


Ett klotter i en gångtunnel.


Kyrkan i Trångsund. Rätt snygg, tycker jag.


En promenad i Skogås utan att avlägga en visit hos grodorna är ingen riktig promenad, så det gjorde jag. Inga ben på'rom ännu.

Förresten kommer nog såna här kameror inte riktigt till sin rätt när det gäller miljö och naturfoto. Men som sagt, det funkar ändå.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

8 kommentarer:

RvS sa...

Jeflar, bra kvalle! Hur blir det om du fotar i största storlek, de där är väl lite mindre.

ab sa...

Undrar hur det känns att simma omkring och vara grodyngel och om man blir förvånad sen när benen kommer.

stationsvakt@gmail.com sa...

RvS: Så här, till exempel.

ab: Känns nog skönt att få vila svansen lite. :-)

Din vän sa...

Fina bilder. Det hängde nog inte enbart på kameran den här gången. Du är en duktig fotograf.
Rosemari

stationsvakt@gmail.com sa...

kulturbloggen: Tack. :-)

Anonym sa...

Här är en av de vackraste kyrkorna jag besökt liggandes i Tollarp.Klart mycket bättre rent designmässigt enligt fortfarande gammal trdition än den ännu äldre Domkyrkan i Lund som är klart anskrämlig till utseendet.

Spirit

Anonym sa...

P.S Känner för övrigt Prällen i denna kyrka som brukar kalla kyrkan för Kommunens egen sagokyrka ... vilket förmodligen passar väldigt bra till denna kyrkas utformning.

Spirit

stationsvakt@gmail.com sa...

spirit: sagokyrka var faktiskt det jag tänkte på. det är lite disney nästan. :-)