torsdag, augusti 13, 2009

Ett med ljudet

Alltså, jag har svårt att tänka mig något som mer än det här får en att liksom bli ett med ögonblicket och liksom lämna sin kropp. Fast jag har varken provat meditation eller spikmattor av plast så jag vet ju såklart inte.

Men att sitta bekvämt i stolen som balanserar bakåt på gränsen till katastrof och klädd i sin knälånga tunika och med hörlursljudet höjt till mycket högt och blundande och lyssnande på det här: YouTube / Spotify - det får en verkligen att glömma att man över huvud taget har en kropp.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Ullah sa...

Det får mig att tänka på Shirley MacLaines out of body experience såsom hon beskriver den i en bok och tv-serie, vad är det den heter nu igen?
Out on a limb, kanske? (Orkar ej googla.)

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: den såg jag på tv. men jag minns den knappt.