lördag, november 07, 2009

Second-Rate

Mymlan tipsar om trum/orgel-bandet Trummor & Orgel. Det visade sig vara skön musik, och när jag ändå var inne på Spotify hoppade jag vidare till ett annat trum/orgelband - Hansson & Karlsson - för att jämföra lite. Eftersom jag inte är någon musikkännare kunde jag bara konstatera: skön musik, där också. Sen läste jag "biografin" om Hansson & Karlsson:



"second-rate actor"? Jag kanske inte är världsbäst på engelska, men låter inte "second rate actor" lite orättvist mot Jan Carlsson? Eller menar de att han liksom bara är skådis i andra hand, och musiker i första?

Jan Carlsson är en grym skådis, ta bara inlevelsen i skådespeleriet i "Drömmen om Amerika". Han kanske inte är syns lika ofta som många andra skådisar, men i de produktioner som jag har sett honom i har han alltid suttit som handen i handsken, och det är mer än vad man kan säga om de flesta ur skådespelareliten.

Trummor & Orgel på Spotify.
Trummor & Orgel på YouTube.
Hansson & Karlsson på Spotify.
Hansson & Karlsson på YouTube.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: