onsdag, januari 20, 2010

Olika liv man kan ha

Ett av datorns öppna fönster befolkas just nu av nån slags partiledardebatt. Mona Sahlin sa för en stund sedan: "Det här har jag slagits för i hela mitt politiska liv". Vad det var hon hade slagits för minns jag inte, men jag kom att fundera över det där med "mitt politiska liv".



Jag har inget "politiskt liv". De flesta har nog inte ett sådant. Ett arbetsliv har jag förvisso. Har jag några fler liv? Jag hade ett sportliv en gång i tiden, men inte längre. Jag har ett familjeliv.

Förvandlas en sysselsättning förresten till "ett liv" bara för att det tar upp en viss tid av ens liv? Hur lång tid krävs det i så fall? Jag har bloggat i sisådär sex år. Har jag ett bloggliv? Och så vidare.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , / Ab, SvD

Inga kommentarer: