fredag, februari 19, 2010

Reklamfilmen

Aftonbladet berättar att Carola istället för att skänka mat och kläder gav bort en flaska parfym till sitt fadderbarn. Det är Haiti det handlar om, och Carola var där för att spela in en reklamfilm. Jag kan inte ta historien på allvar, den låter kraftigt felvinklad. Man framställer Carola som nån slags knasig Marie Antoinette, och det tror jag faktiskt inte att hon är. Nåt är hon säkert, men inte det. Fast det stör mig egentligen inte eftersom jag räknar med att kvällstidningarna sikar mot den mest säljande vinkeln. Däremot störs jag av att man pratar om en reklamfilm, men länkar inte dit. Nå, jag antar att det är denna.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sedan så kan man ju fråga sig hur logiskt det är att ge bort parfym till dessa barn även om de redan fått både mat och pengar som kanske inte pressen är så snabba att nämna.Grabben skulle kanske lukta gott där borta på Haiti annars så undrar man som sagt hur Carola tänkte , om hon nu tänkte.

Pelle

stationsvakt@gmail.com sa...

Pelle: Å andra sidan var hon ju där för att spela in en video som i förlängningen skulle generera pengar, och om hon nu ändå råkade ha en flarra parfym i väskan så vad är det för fel med att ge bort den? Fan, han skulle säkert kunna byta bort den mot käk.

Leszek Bonikowski sa...

Däremot förstår jag inte hennes semi-indianska klädsel. Hon hänger ju inte runt bland en massa cherokees? Men den nya världen behöver väl missionärer med öppna sinnen...

Pumita sa...

Vad jag förstod så var det sonens idé att ge bort parfym men då borde hon som en förståndig förälder ha avstyrt det hela och föreslagit ngt annat. Vinklat var det, hur som helst. Och som du säger, det går alltid att byta ut parfymen mot nåt annat. Dessutom ger hon mer än vad många andra gör...

stationsvakt@gmail.com sa...

Lesz: "semi-indianska klädsel" Hahaha! Hon kanske har blivit Avatar-troende.

Pumita: Ja hon skulle ju kunna luta sig tillbaks och göra en julskiva då och då bara, och leva skitgott på det.