tisdag, juni 01, 2010

"En riktig kamera"

"Fan, du måste alltid ha kameran med dig!" Denna lektion brukar jag försöka banka in i brorsan (och typ alla jag känner) så ofta jag kan. Tyvärr tar inte undervisningen, så när han häromdan stötte på en enorm huggorm i färd med att sluka en padda, ja då hade han bara sin mobil att ta bilder med, och kvalitén blev därefter. Dock - ändå intressant att se.

Fast naturligtvis grämde han sig också, brorsan, och önskade att han hade haft bättre doningar med sig. Han avslutar med: "Jag ska försöka att alltid ha en riktig kamera med mig i fortsättningen", och med "riktig kamera" menar han en kamera som är bra men som ändå passar i fickan.

Bättre kamera ja, det vill jag också ha, och passar en sådan inte i fickan är detta ett tecken på att man har fel byxor. Bengt var förbi mitt jobb häromdan, och han hade med sig en kamera som gott kunde, åtminstone i mina ögon, passera som "riktig kamera". Här är en bild på'n. En sådan skulle jag kunna tänka mig.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Kristoffer sa...

Jo, PENen är bra och den går faktiskt ner i fickan. Jackfickan då... kanske om man har sina fetaste bermuda shorts att man kan få ner den i byxfickan men jag tvivlar.

Men det jag verkligen vill rekommendera är Panasonics LX3. Just nu är den dessutom otroligt billig. Tror Expert har den för 3500.

Snygg som satan, fickvänlig, kraftfull och "glad" i brist på ett bättre ord.

stationsvakt@gmail.com sa...

Kristoffer: En Panasonics LX3 har jag faktiskt funtat på. Den är fin. Det går väl inte att byta objektiv på'n väl, men det kanske jag ändå inte skulle hålla på med.

stationsvakt@gmail.com sa...

Kristoffer: Äsch, nu fick du mig ju sugen på den, men den verkar ju kosta typ tusen mer än du säger.