lördag, juli 03, 2010

Groddjur och aliens

Bortåt en av badplatserna till står en underlig skylt. Men visst fanns det groddjur där - fanns.



Älsta sonen jobbar på ett dagis. Dagiset ska flytta, och akvariet fick inte följa med. Sonen räddade några av dess invånare: - Pappa, tror du det är okej för räkorna med några neontetror? - Tja, det borde väl funka, svarade jag.

- Okej, det blev förresten ett par sugfiskar också. Jag tänkte att ett par små sugfiskar, det kan väl mitt miniakvarium klara av, så jag godkände även dessa. Föga anade jag att dessa sugfiskar var mördarsnigelstora, och skapta som aliens.



Nu vågar jag knappt titta i akvariet längre. Fan, man får ju mardrömmar av dem.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Hade inte du en grodpöl som du tittade till då och då?

Karin på FOX sa...

Min man fick några sugfiskar av sin kompis. De var inte så snälla. De rensade hela akvariet på ett par månader.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Av nån anledning blev det inga grodor där i år - trots att förutsättningarna mot tidigare år verkar helt desamma.

karin: Exakt det är jag själv rädd för. Inte för att jag tror att de är ute efter andra just, utan för att de verkar suga i sig det mesta.