tisdag, augusti 17, 2010

Eftermiddagsklibb

Normalt ska jag köra en timmes gåing på min lunchrast, men idag gick det bara inte. Det var alldeles för klibbigt i luften, och jag hade ingen lust att sitta och vara eftersvettsklibbig på jobbet. Istället gick jag till köpcentret Fältöversten och köpte mig en cheeseburgare och satt där en stund.

Sen, på vägen ut, såg jag att där fanns en djuraffär. Jag knatade in och tittade. Mest fiskar och en och annan sköldpadda. Och de obligatoriska småkaninerna förstås. Och fåglarna. En del av dem var rätt fina ... eller åtminstone ganska rörande.





Sen när jag gick gatan fram blev jag varse några blänkande klumpar i rännstenen. Det var is. Jag försökte föreställa mig att det var vinter, men det gick inte, det var för varmklibbigt i luften.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: