fredag, augusti 27, 2010

Vad var det?

Efter jobbet igår kväll kom jag hem till Skogås. Jag besökte ICA, och ute ur centrum igen och på väg hemåt hörde jag ett trumljud på avstånd. Vad var det? Jag rörde mig mot ljudet. Efter en stund såg jag, längre ner i en backe, små eldar lysa upp augustikvällen. Klockan var ca åtta.

Jag gick nedför backen och såg att det stod lite folk på gångbanan. De tittade upp mot en gräsbeklädd kulle, där en grupp människor med märkliga kläder hade något för sig.



Vad var detta? Var det nån lokal teatergruppp som spelade upp något? Var det kanske höjdpunkten på ett lajv? Jag har ingen aning. Hade jag inte haft en tung matkasse med mig samt varit hårt ansatt av mygg hade jag kanske stannat kvar och frågat. Jag tyckte det hela var ganska charmigt.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Martin Klasch sa...

Lightning Bolt! ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: wtf?! :D

Mira sa...

Hm...
Fast slutkören verkade vara lite för "professionell" för en almindelig lajvfest. I alla fall dirigenten...

stationsvakt@gmail.com sa...

Mira: Tja ... jag har fortfarande inte den blekaste.