onsdag, september 22, 2010

Michael Gabrielsson

Min goda vän Paola ringde upp och frågade om jag kunde morpha ihop ett par personer. Michael Douglas, skådisen, han är ju faktiskt väldigt lik Eva Gabrielsson, sambon till den döde deckarförfattaren Stieg Larsson, sade hon - det vore kul att se dem ihopsatta.

Sorry Paola, sade jag, jag har inget morph-program. Fast jag skulle ju förvisso kunna lägga ett par bilder ovanpå varandra, i pixlr, och dra ner opaciteten på den övre och på så vis få fram nån slags blandning - lite i stil med vad jag gjorde häromsistens. Så jag letade fram ett par bilder. Så här blev det i pixlr.



Tja, det blev väl hyfsat. Sedan kom jag på att det ju finns åtminstone ett morph-program på nätet, nämligen Morph Thing. I det programmet krävs det inte mer än att man sätter prickar på ansiktena, så morphas de ihop. Så här blev det med Morph Thing.



Ja det blev ju rätt likt det jag gjorde för hand. De är verkligen rätt lika de två, fast Eva tycks ha den dominerande looken.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

M.D. är ju så lyft numera, så man känner knappt igen honom ....

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Han kanske kände att han måste matcha sin yngre fru.