lördag, september 18, 2010

Ruwaida plåtad

I skrivande stund är det bara ett par minuter tills det är söndag - valdagen. Vid den här tiden, om ett dygn, kommer jag att veta hur det gick. En sak vet jag dock redan - att vi kommer att låta oss styras av exakt de personer vi förtjänar, vilka de nu är, för det är ju så det funkar.

Nå, nog med filosofi och trött prat. Under den här valrörelsen har jag lyckats plåta ett par politiker. Jag brukar ju plåta både hål och skyltar och allt möjligt, så en och annan politiker kan säkert platsa i bloggen.

De som har fastnat på bild hittills är Mona Sahlin, Jimmy Åkesson och Fredrik Reinfeldt. Nu lägger jag ännu en person till den listan, nämligen miljöpartisten Yvonne Ruwaida.



Hon (som förvisso inte är partiledare som de andra, men skitsamma) stod och pratade utanför Expestens valstuga, som jag passerade på min väg hem från jobbet igår. Nu när valet snart är avklarat blir det nog inte lika lätt att plåta politiker bara sådär i förbifarten, som det har varit ett tag nu, men världen lär väl inte gå under för det.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: