onsdag, december 01, 2010

Fåglar

Fy satan vad kallt det var mitt på dan. Jag knallade omkring området längs djurgårdsbron och fotade. De flesta bilderna blev misslyckade och mörkt blåa (jag måste lära mig hur man ställer in kameran för förhållandet sol och glänsande snö), men några funkade ändå. Som måsen, till exempel.



Och gröten.



Svanar, så här års snälla och fluffiga och inte ett dugg aggressiva, som de ju brukar vara på våren, när de har ungar och så.



När jag såg klistermärket bak på bussen kände jag att jag ville vara putslustig och göra en 'lika som bär'.



Men fasen vad kallt det var, som sagt. Medan jag plåtade var jag handsklös, och det kändes som om fingrarna skulle spricka av kölden, som korvar i en mikrougn. Så blir det när man är torr om händerna. Jag måste köpa hudkräm.

Inga kommentarer: