onsdag, september 14, 2011

Välkomna te naturrutan sa ni va

Ibland hamnar jag på avvägar när jag ska ut och handla. Det är som att handla inte är handling tillräckligt. Promenaden blir för kort, helt enkelt, så jag går förbi centrum, vidare och bortåt åt nåt håll, vilket som helst. Nån halvtimme sådär, det brukar räcka. Avvägen jag hamnar på är alltså medveten. Det är inte så jag tappar bort mig eller så.

Idag blev det skog och mark. Eller ikväll, ska jag väl säga, för klockan var i alla fall efter sex. Jag hamnade i naturen. Det doftade av höst, och genom den doften tog jag mig skuttandes över döda träd, knatandes på skogiga stigar, tittandes på glänsande sniglar, snusandes på knögliga svampar och kikandes in i trädiga hål. 

Jag hade inte kameran med mig, men mobilen innehåller en kamera, och den lät mig dokumentera vad jag såg - utifall ovanstående beskrivning inte lät sanningsenligt, det vill säga.






Inga kommentarer: