lördag, september 03, 2011

Var iväg till …

Myrorna i Ropsten idag. På vägen dit, först på pendeln in till stan, och sen på centralen, streamade jag lite Bambuser-video via mobilen - direkt in i min facebook. Kvaliteten är inte hög, för det är meningen att man ska kunna köra live. Har du nån gång sett ett direktsänt föredrag på nätet är det mycket möjligt att det är Bambuser man har använt. Kvaliten kan dock höjas, om man vill.

Myrorna i Ropsten är en kul butik. Där finns det mesta. Jag kom hem med en otjock tjocktröja, en sån som är perfekt under jackan i flera månader framöver, samt ett bebisbadkar som jag tänker ha odiskad disk som väntar på att diskas i. Det var gult och snyggt och drog många uppskattande blickar åt sig när jag bar det hemåt.

badkar

Såklart hade jag kameran med mig. Jag var från början lite orolig att mobilens rätt 7sta kamera skulle ta min uppmärksamhet från den, men det verkar inte ha blivit så. De här bilderna tog jag under dagens odyssé.

Medan jag skriver detta sitter jag och slurpar i mig lite billigt lådvin och lyssnar på Mike Oldfield. Så här låter det.

Från köket doftar det fisksoppa. Det är äldsta sonen som har varit huslig. Själv brukar jag bara värma upp nåt billigt Euroshopper-skräp, så det är tur att barnen verkar ha artat sig bättre på den fronten.

Jag funderar på att när jag har sänt ut denna bloggpost på nätet ta med mig vinet ut på balkongen. Och ta med mig en tallrik av fisksoppan. Det är fint väder ute. Jag har en fåtölj där, och jag kanske sätter mig och äter och dricker och småläser i Maja Lundgrens ‘Mäktig Tussilago’. Kapitlen i den, eller om det kallas stycken eller vad det nu kallas, är skönt korta och roligt hårdkokta och perfekta att ta i små tuggor i taget.

Inga kommentarer: