torsdag, oktober 13, 2011

Sökorden

Förr hände det rätt ofta, eller åtminstone då och då, att jag bloggade om de sökord folk använde för att hitta till min blogg. Inte bara jag, förresten, utan det är nog ett rätt vanligt blogg-knep när fantasin tryter. Ofta är det ju rätt knasiga grejor folk söker på, och därför känns det ofta ännu knasigare att de då hamnar hos en själv.

Jag har alltid använt bloggstatistik-prylen statcounter till att kolla upp vad folk söker på, fast numera finns ju sådant inbyggt i mitt eget bloggverktyg, Blogger.  Nå, nu är det dags igen att slänga upp lite sökord. I vanliga fall plockar man (eller jag då) ut godbitarna, de knasigaste orden, men denna gång tog jag bara orden som de kom efter varandra, några stycken. Och den här gången prestenterar jag dem i "filmform".

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Haha ... så himla finurligt!!

Miss Gillette sa...

Mängu vad corny! Vilka himla sökord. Man baxnar.

Kul presentationsidé också.

stationsvakt@gmail.com sa...

Elisabet: Man försöker variera sig.

Miss Gillette: Just nu är jag lite inne på att mixa olika grejer, såsom jag gjorde här.