tisdag, juni 12, 2012

Dexys nya

Dexys Midnight Runners nya skiva/album/samling låtar eller vad det nu kallas nu för tiden heter 'One Day I'm Going To Soar' och är deras femte (eller bara fjärde om man väljer att räkna bort ett som är ett singel/b-sidesalbum) sedan 1980. Det förra albumet, det innan det nya, kom för 27 år sedan, så takten är inte särskilt hög.

Fast man kanske inte kan räkna så, för gruppen lades egentligen ner 1985 och har återuppstått på sistone. Å andra sidan kanske man inte kan räkna på det viset heller, för när det kommer till medlemmars slutande och börjande kan man nog säga att gruppen har lagts ner och återuppstått flera gånger. Det finns en intressant dokumentär om turerna. Nog om detta, här är en låt från 'One Day I'm Going To Soar'.



Jag har lyssnat på 'One Day I'm Going To Soar' ett par gånger nu, och jag tycker den tar sig. Jag tycker den innehåller en utmärkt samling låtar som nog kommer att ljuda i mina hörlurar en hel del gånger framöver, exempelvis under mina löprundor.

Inga kommentarer: