måndag, juli 02, 2007

Ingen vill veta var du köpt din skjorta

Jag sitter och ruvar på ett litet i-landsproblem. Jo jag var ju ute på ett köpa-nåt-att-hänga-på-överkroppen-uppdrag idag, och jag hittade en billig t-shirt som jag gillade. Men det var inte tillräckligt för mig - jag ville ha en kortskjorta också.

Jag tog mig först till Myrorna på Götgatan, men där hittade jag inget, så jag vände på klacken och vandrade iväg till Emmaus borta vid Slussen. Där fanns det en hel del. Jag fastnade för en kortskjorta av lite tjockare material (= behöver säkert inte strykas).

Nu till i-landsproblemet: Den ser ut som en jobbskjorta. Den är (i mitt tycke) snygg, men jag vill inte stöta ihop med ett gäng städare eller bensinmacksjobbare eller 7-Eleven-anställda som säger: "Tjenare kollegan. Vilket skift jobbar du på?"

Jag frågade tjejen på Emmaus: "Säg sanningen nu. Är det en jobbskjorta?" Men hon hävdade att det var den inte alls: "Nää.. det är väl Jack&Jones som gö'rom där..." Jag är ändå skeptisk.
---
Andra bloggar om: ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Den var ju cool!

stationsvakt@gmail.com sa...

christer: Tack. 1-0 till mitt köp.

stella sweden sa...

Den verkar se ut som de tshirtmkragetröjor vi har i sjöräddningen, men de är gula och röda, eller blå och vita och så står det crew på baksidan.
Står det nåt på din baksida?

bajni...intressant?

stationsvakt@gmail.com sa...

StellaP: Inget på ryggen. Däremot sprättade jag bort ett märke från bröstet. Där stod det: "BLEND of America".

Anonym sa...

Jag var också på Götgatsmyrorna idag! (och fyndade) Men inte på Emmaus.
Du kan väl använda skjortan när du ska infiltrera någon arbetsplats. Var lite deckare på semestern, vetja.
På tal om deckare så läste jag just en sådan på semestern. Huvudpersonen heter Johnny och är en riktig Y-pojke (f.d. småbrottsling omskolad till journalist). "Blod av mitt blod" heter den och författaren Åke Smedberg. Har du läst den? Inte så jättespännande eller originell men han skriver bra. Cirka tusen gånger bättre än Läckberg.

stationsvakt@gmail.com sa...

ban~ken: Har inte läst den, men småbrottsling omskolad till journalist låter ju lite som väktare omskolad till bloggare. Så den kanske är nåt för mig.

Maria sa...

Snygg! Ser ut som en bowlingskjorta... och det är cool!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Tack. Tyvärr fortsätter inte det röda strecket över ryggen. Kanske kunde jag trycka något där.

Anonym sa...

DEN DÄR skjortan såg jag hoppa på ett pendeltåg idag när jag var på väg hem.
Jag kände igen den från att ha läst här häromdan.
Den syns iallafall skjortan. Det är väl bra?

stationsvakt@gmail.com sa...

blommalomma: Haha - det var jag! :-)
Du skulle ha givit dig tillkänna.