söndag, januari 06, 2008

Art History Brush

Anna tyckte att jag hade gjort en fin bild i posten om Slas. Tack tack, säger jag, men tyvärr kan jag inte alls ta åt mig - äran tillfaller helt och hållet Mattias på Moderskeppet. I en video visar han nämligen upp ett Photoshop-verktyg som nog sällan används, åtminstone inte av mig: Art History Brush. Jovisst, jag har ju sett att det har funnits där, men jag har aldrig - konstigt nog - använt det. Det har verkat onödigt, helt ointressant. Men i videon visar han upp hur det funkar - och jag har varit fast sedan dess: Moderskeppet: "Gör tavlor med Art H-Brush".


---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Borde heta "hairbrush" efersom den verkar håra. Är det impressionism den imiterar i det här fallet?

rigg sa...

Men detta var ju riktigt coolt!

stationsvakt@gmail.com sa...

Paradigm: Riktigt tunna penslar ger hår. Men ju fetare de är, desto mer expressionism blir det.

rigg: Ja, ett lyft att hålla på med.