tisdag, augusti 12, 2008

Segergesten

Att lyfta sina övre extremiteter mot skyn är en klassisk segergest, skriver SvD - inte bara bland människor utan bland alla krabater primater. Man väljer bland andra Michael Phelps som exempel, eftersom han är en sådan supersegrare. Nå, eftersom han nu är så jäkla victorious, denne Phelps, så nöjer han sig inte med att bara ha de övre extremiteterna upplyfta, utan även valda delar av de nedre. Det kan man se i denna Speedo-reklam.

Förstora bilden.

---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men den har ju ingenstans att ta vägen!

Ser han förresten inte lite för sur ut för att det ska vara en äkta segergest? Med någon av extremiteterna?

stationsvakt@gmail.com sa...

ab: Han kanske har simmat i surt vatten. :-)

Peace in mind sa...

Alltså, jag försöker bojkotta os, men wtf...

Ursäkta en dum fråga, men den där segergesten med både övre o nedre extremiteter. Hur funkar det? Lyfta armarna är jag med på, men resten...Jag är ju tjej, så jag har inte så bra koll.

Faster Sven sa...

Hej Anna (som funderar)

En del män (och jag räknar mig själv till denna kategori) kan faktiskt vifta med den mellersta extremiteten (är osäker på vad de nedre, även kända som "benen", har med saken att skaffa), men då tarvas 1) ett partiellt stadium av upphetsning, och 2) avsaknad av något så hämmande som tajta simkläder. Jag har inte reflekterat över det förr, men eventuellt skulle denna viftförmåga kunna vara användbar i samband med segergestikulerande, givet att sammanhanget tillåter sådant firande. OS är inte ett sådant sammanhang, men jag hyser å andra sidan endast slaka förhoppningar om att, för egen del, få fira så mycket som en ynka bronsmedalj i dessa spel. Möjligen skulle jag kunna tänka mig att, från TV-soffan, fira en eventuell svensk medalj i höjdhopp enligt ovan, emedan dallrande ribbor redan är legio i denna... eh... gren.

Peace in mind sa...

Nån är vaken, och tänker dessutom...Bra!

Jag fick svaren jag sökte, tror jag, och lite annat jag inte direkt efterhörde. Men tack ändå...för klargörandet.

Anonym sa...

Ulf Lundells omsöag till "Kär och Galen" är väl själva arketypen här? Grejen är att han är naken, som någon sa om just den bilden.

stationsvakt@gmail.com sa...

anna/sven: Och jag som trodde att kroppens olika delar satt ihop med trådar. :-)

magnus: Huh! Är det han på bilden?

Anonym sa...

Men tänk vilka rekord han skulle slå om den mellersta extremiteten var i en lite mer aerodynamisk position!

stationsvakt@gmail.com sa...

MrArboc: Den funkar som centerbord.

stella sweden sa...

Jag tror faktiskt att han innan påsättandet av dräkten tejpade fast den med gaffatejp i dens upprättstånde läge!

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Alternativt han tyckte fotografen var sexig.