onsdag, maj 21, 2008

Varför pixla ett flintigt bakhuvud?

En 44:årig man har sålt sin 19:åriga, förståndshandikappade hustru till över hundra män. Metro, Expressen och Aftonbladet har skrivit om saken. I Metro och Expressen används en bild (Foto:Urban Brådhe) från rättegången.

Förövaren har gått Kojak.

Mannen håller något för ansiktet. Inte en chans att man kan se hur han ser ut. Nå, i Metro ser man ju att han är flintskallig (han har "gått Kojak"), men så ser ju en stor del av den manliga befolkningen ut på huvudet nu för tiden, så inte en chans att man kan identifiera honom.

Så varför i helvete pixlar Expressen hans flintskalle? Jag fattar inte. Min enda gissning är att pixlingen är menad att skapa en sort dramatik som originalbilden saknar. Nån som har nåt bättre förslag?
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Jocke Andersson sa...

Det är ju helt uppenbart nåhon form av konspiration mot oss tunnhåriga. Exakt vad den vill och innefattar är jag dock rätt osäker på.

stationsvakt@gmail.com sa...

jocke: Eller så försöker de i smyg pusha för pixelperuker.

Pseudonaja sa...

Jag tror att killen skäms för sin flint och har bett tidningen pixla den.

stationsvakt@gmail.com sa...

pseudo: Men bara Expressen gick med på hans krav (Han blev flint-hånad av Metro). :-D

Peace in mind sa...

Hoppas du patenterat dina pixelperuker, annars gör jag det. Årets julklapp fixad redan i maj!

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Smartare vore att ta patent på halvt gebomskinliga fyrkants-flarn, som man fäster på ansiktet, och därigenom sminkar till sig en pixel-effekt.

Jocke Andersson sa...

Flinthånad! Undrar hur länge det dröjer innan det står på Aftonbladets löpsedel?!

Årets ord helt klart. Jag ska börja använda det regelbundet.

stationsvakt@gmail.com sa...

jocke: Jag är ständigt flinthånad av mina ungar. :-(

Anonym sa...

Dina söner kommer nog också att gå Kojak vad det lider, och då blir det skrattar bäst som skrattar sist för din del.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Det är så jag får se't. :-)