söndag, juli 06, 2008

Ny kamera

Kameran lade ju av, och jag befarade det värsta från Elgiganten. Obefogat, som det visade sig. Jag gick till Elgiganten i Länna och förklarade mitt problem. De hade, sade de, en policy att betala tillbaks om varan understeg 1000 spänn - om kostnaden är högre skickas sakerna på lagning. Som tur var kostade min kamera 990, så jag fick pengarna.

Canon PowershotKameran jag hade fanns inte, men jag lade till ett par, tre hundralappar, och fick en annan version av samma kamera: Canon Powershot a580. Lite fulare än den förra, förvisso, men det verkar vara en hyfsad kamera i alla fall. Jag tog en närbild på en gammal rörkoppling jag hade liggande, och så här blev den.


En koppling till kopparrör.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

10 kommentarer:

Martin Klasch sa...

Den verkar ju bra den däringa ju.

stella sweden sa...

har alltid önskat mig en rörande koppling...

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: numera är jag nöjd med att det funkar bara.

stella: Duger inte en körande roppling?

stella sweden sa...

Lady som jag är sååå, nej tack!
Kanske en av muttrarna?

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: När du får barn blir du en mutter (på tyska alltså).

Anonym sa...

Skönt att du slapp tjafs kring den gamla kameran.

stella sweden sa...

suck..jag äääär en mutter, på tyska alltså, men nu snackar jag verktyg...

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Lite småsnack blev det ändå, men inte värre än att jag kunde klara av det.

stella: Och så muttrar du ju. :-)

Daniel sa...

Aha, så de har en 1000kronorsgräns. Schysst att du precis fixade den då.

stationsvakt@gmail.com sa...

antimonite: fast den jag bytte till kostade ett par hundra till, så när den pajar blir det väl ivägskeppning till tyskland, eller nåt, för lagning.