söndag, februari 22, 2009

Roten 3

Roten 1, Roten 2

Nu är roten skalad och blötlagd. Det svarta på'n, det som gör den så bananskalsliknande, det är antagligen ställen jag missade att skala - en slags under barken-bark. Den tar jag bort sedan. Planen är att när den är fullkomligt genomsur, roten, så ska jag stoppa in den i ugnen.



Därinne får den torka helt och hållet, och sen upprepar jag hela proceduren. Som du märker finns det ingen vetenskaplig grund i det jag håller på med, utan det är ren experimentlusta som driver mig.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Har du en micro? Testa att torka den där! :)

PS. ordverifiering: ishexacy *skrattar "högt"*

stationsvakt@gmail.com sa...

paljettenq: Det vågar jag inte. Den kanske pajar.

Martin Klasch sa...

Du är så j*vla knäpp , Johhny! Kör på bara! ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: man måste tillåta sig själv att vara lite knäpp ibland.

Martin Klasch sa...

Jag säger inte emot :)

Peace in mind sa...

Jag var lite borta i helgen och sen hittar jag en pinne i handfatet??? Vad har hänt?

(wv droga)

stationsvakt@gmail.com sa...

Pim: Läs (eller titta på) posterna innan. Men såhär är det i allafall: Jag ska, när det nu blir, skaffa ett akvarium att ha några räkor i. Ett akvarium "ska" ha en sjunken gren/stubbe. Såna kostar inte mycket, och kravet på såna är bara att de skall vara dekorativa samt inte flyta. Jag tänkte att det kunde vara kul att göra sin egen.

Peace in mind sa...

Aha, tack för snabbversionen...är så tacksam...mitt huve värker
idag:(

stationsvakt@gmail.com sa...

Pim: Jag blåser virtuellt på ditt värkande huvud.

Maria sa...

... and I like it!!! Go Johnny, Go!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: okej, då går jag. :-)