måndag, juli 13, 2009

Paolas sjuttonhundratalsjacka och PF:s aloe vera

Det här är min gamla vän Paola. Hon är på tillfälligt besök i stan och passar då på att visa hur lång hon har vuxit sig ute på lantstället: Att peta på en luftballong är ingen match.



Av oklara skäl har hon i sin ägo en äkta jacka från sjuttonhundratalet. Den är väldigt blank parat med väldigt nött. Den luktar gammal som gamla böcker ungefär.





Åsså passade jag på att plåta aloen jag fick av pf, nu när jag ändå är så jäkla mycket i fototagen som jag tycks vara. Den mår finfint och ser ut så här.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Den skjuter skott. All is därmed well. Nice done, Stationsmannen!

Peace in mind sa...

Cool jacka på cool kvinna!

Men din den dära Aloe Veran...ska den vara så där högväxt?

(haha jag har världens grönaste fingrar - not - och jag är helt övertygad om att pfarfar kommer att tala om hur fel jag har:)

Översättarhelena sa...

Vad coolt klädd hon är överhuvudtaget med de där rutiga puffbyxorna och rosa lackträskor!

Plastfarfar sa...

Pim: Dom bara växer och växer. De små sidoskotten kan man med fördel knipsa av och sätta i egna krukor när den stora tränger en ur huset och man ger bort den :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jupp, nedtill, där till vänster, kommer nya fräscha aloer. :-)

Pim: Det är en stor-aloe. :-)

Ö-Helena: Ja hon är, och har faktiskt varit så länge jag har känt henne, väldigt coolt klädd.