lördag, oktober 24, 2009

Lättare att byta nu för tiden?

Har det blivit lättare att byta saker - att lämna åter? Jag är inte tillräckligt mycket av konsument för att kunna svara på den frågan. Men när jag väl handlar något så har jag ofta otur. Jag är en sån som alltid får måndagsexen, och måste därför ofta återvända till affären. Det känns som att det har blivit lättare. Förr var det alltid pinsamt. Jag blev ifrågasatt och ibland nekad. Nu för tiden möts jag alltid av vänlighet, tillmötesgående och ett: "Vi är sååå ledsna. Självklart får du byta." Stämmer det, att det har blivit lättare?

Från det ena till det andra - ikväll, på fyran, är det Little Miss Sunshine. Jag har hört mycket gott om den, och ska förmodligen titta.


----
Läs även andra bloggares åsikter om ,

8 kommentarer:

RvS sa...

Håller med, det är hur lätt som helst att få byta nuförtiden. Kanske beror på the internets! ...att folk annars klagar där.

malin sa...

Ja, titta! Den filmen är underbar.

stationsvakt@gmail.com sa...

RvS: Det måste bero på the internets .. eller på tv och alla tjuvfilmade reportage. jag har förresten helt seriöst funderat på att tillverka en tröja med SVT PLUS -loggan på, för såna tillfällen.

malin: Då tittar jag. Videon i den här posten är ju superskön.

jansson sa...

Lilla miss Sunshine är en rätt skön historia.

stationsvakt@gmail.com sa...

jansson: En solskenshistoria? :-D

Magnus sa...

Visst har det blivit lättare, kunden är kung och det är inte så många affärer eller märken som idag kan känna att de sitter på en oslagbar produktserie. Men jag har aldrig försökt byta över internet, det skulle kanske vara besvärligare.

Plastfarfar sa...

Jag var kung häromåret när jag dagarna efter jul för ICA visade upp den gråa julskinkan som släckte vår julafton. Detta i displayen på kameran. Inget kvitto hade jag kvar, men jag ville liksom ändå reklamera vår julafton, utan hopp om gottgörelse.

ICA-tjejen kollade displayen occh sen inköpen m.hj.a mitt kort, konstaterade att det var deras sunkiga skinka som jag hade köpt vid angiven tidpunkt och gav mig pengarna tillbaka. Plus 50%

Stort.

stationsvakt@gmail.com sa...

Magnus/pf: Du anser jag det bekräftat nu, att det har blivit lättare.