tisdag, oktober 05, 2010

Sett och sånt

Istället för att titta på kungens tal, Reinfeldts regeringsförklaring, och allt det där, gick jag mig ut på en promenix. Jag såg som vanligt ett och annat som var värt att se.


Texten på den här plaketten - jag tycker den påminner om texten på runstenar; "Skylten är uppsatt till minnet av ... " Lite så brukar det väl stå på runstenar, typ "Den här stenen restes till minne av ... "


Häromdagen plåtade jag människor som gick framför strålen i karlaplans fontän. Det tycks ha varit i grefvens tid jag gjorde det, för nu verkar strålen ha upphört för i år.


Vattnet hade redan börjat dra sig tillbaks från sin stenlagda strand. Jag kunde kliva ner i fontänen och röra mig längs kanterna. Det var lite ebb-feeling över känslan.


Och här har vi själva mojängen - prylen strålen strömmar upp ur. När fontänen är igång ser man den inte ordentligt, men så här ser den ut.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: