lördag, september 20, 2008

Fler gamla vykort från Rom

Antagligen kan man få för mycket av Rom, och antagligen av gamla vykort också. Men inte av färgerna på gamla 60:tals-vykort från Rom. Jag har alltså hittat ännu flera vykort från min farmors bussresa (eller från en av dem) till Rom. Men jag lovar, det här är sista laddningen, för nu finns det inte mer. Här är del 1, och här är del 2.

Tomba di Cecilia Metella

Terme di Caracella

Tempio di Vesta e Chiesa S. Maria in Cosmedin

Foro Romano

Colosseo coi nuovi scavi

Arco di Tito

Arco di Tito

Arco di Constantino

Altere della Patria

foto rapida color terniDet här är förresten loggan som finns bakpå vykorten. Jag gissar att det är tillverkaren: Snabb-färgfoton i staden Terni (som jag läste ligger i Umbrien, och som blev sönderbombad -staden alltså, inte tillverkaren - till 50% under WW2 - av både amerikaner och tyskar).


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

stella sweden sa...

Hur vet du att inte tillverkaren blev sönderbombad han/hon/de också?
;)

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: I så fall byggde de upp verksamheten, för bilderna kom ju till 20 år efter WW2.

stella sweden sa...

Uj...jag hade fel! Var för snabb o smart som vanligt...
Men det är fint med gamla vykort, jag har några.

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Scanna dem. en scanner kostar typ en femhundring.

stella sweden sa...

Vår har lagt av, men den var så uuusel så de gör inget. De finns nåra på jobbet....scannrar!

Jag ska scanna...efter semestern!

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Loking fårvard to itt.