torsdag, april 20, 2006

Jag - bantaren 4

Nu har jag "bantat" i snart tre dygn. Det har inte varit särskilt krångligt, eftersom jag kör med points-systemet. Min farsa kör (då och då) med det och han är ett levande bevis på att det funkar.

Jag får göra av med typ 25 points om dagen, och det klarar jag lugnt. Jag kommer väl upp i ungefär 20 om dagen i genomsnitt, och då har jag inte räknat bort pointsen jag får i bonus genom att gå från centralen till jobbet.

Jag är duktig och gör som man ska: Äter inte en massa vitt bröd, dricker inte ohejdat med saft, och äter små fruktmellisar mellan målen. På det här viset borde jag tappa ett kilo den här veckan.

Men jag börjar bli lite orolig som sagt, för jag mätte 106 cm runt midjan i tisdags när jag började, och nu igår kväll så mätte jag 107! Jamen så ska det ju inte vara. Men jag kanske hade gaser, eller jag kanske hade druckit en massa vatten. Ja, nåt var det väl.

De som har sett mig i verkligheten och läser det här fnyser säkert och säger: -Mäh! Du behöver ju inte banta. Men det behöver jag - 10 kilo på magen ska bort, och det har jag säkert nämnt här:
Jag - bantaren 1, Jag - bantaren 2, Jag - bantaren 3.
---
Andra bloggar om:

10 kommentarer:

Anonym sa...

samma sak har folk sagt till mig men så fort de petar på min mage så fattar de vad det handlar om.

points ey? får kolla detta.

Elisabet. sa...

Johnny: det kommer att fungera! Första gången jag besökte ett vv-möte hade jag GÅTT UPP i vikt och jag hade allvarliga planer på att gömma en bomb där inne. Å, så besviken jag var!
Därefter gick jag ner minst ett halvt kilo per vecka, ibland 1.5 .. aldrig mera. Det funkade suveränt bra.
Håll ut!

louisep sa...

Uj, shit. Jag avskyr sådant som bantning. Rör på sig istället! Sluta nalla på fruktkakan på kvällen.

Men det här med points och sådant, jag tror helt inte på att det fungerar i längden.

Anonym sa...

På lördagens bloggöl litar jag på att du tar med en egen liten påse med skalade äpplen i små bitar att smutta på medan vi andra vräker i oss planstek med bearnaise eller nåt annat äckligt.

Anonym sa...

Fast det är just det runt magen som är svårast att få bort. Men jobba på du. Lite armhävningar kanske gör susen :).

Annica

Anonym sa...

el: Ha ha - fingret liksum sjunker in va.

sara b: Jag har märkt att om man äter normalt - typ mätt, men inte spyfärdig, och om man inte vrääääker på smör på mackorna, så kommer lugnt under dessa viktväktarpoints, och behöver egentligen inte räkna.

elisabet: Tack, jag håller väl ut ett par veckor till då. :-)

louise: Längden ... detta är ju ett engångsprojekt; 10 kilo bort för alltid. ;-)

håkan: Nix! På lördag äter jag ordentligt (om jag är hungrig det vill säga), samt dricker några öl. Måste ju leva också.

annica: Armhävningar är det vidrigaste som finns.

Anonym sa...

Själv har jag gått ner 2 kilo på 3 dagar.
:o)

Anonym sa...

Sussi: Amputation?

Anonym sa...

Ja, matmässigt.

Anonym sa...

sussi: Okej. Det var mycket på kort tid.