tisdag, juni 23, 2009

Testar videofunktionen på Nokia 5800 XpressMusic

Jaha, post nummer tre om Nokia 5800 XpressMusic. I post nummer ett förklarade jag varför jag har den, och i post nummer två testade jag dess kamera. Nu testar jag videokameran.



Tja, vad kan jag säga då? Jo, för det första så verkar den spela in i "bredbild", vilket inte passar till bloggers videospelare. Bredbilden kan säkert ändras på i inställningarna (jag gissar det), men det har jag inte tagit reda på. Resultatet här blir att filmen trycks ihop. Hade jag lagt den på YouTube kanske just detta hade funkat. Men skitsamma.

Kvaliteten då? Njä ... Fast det är inte bara mobilens fel; ljusförhållandena var dåliga, och dessutom har filmen konverterats två gånger (först från mp4 till avi och sen från avi till wmv), vilket försämrar kvalitén.

Ljudet var överaskande bra, åtminstone när jag höll mobilen i närheten av munnen, så det ska jag verkligen inte klaga på.
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: