söndag, juli 26, 2009

Inuti bunkern

Egentligen borde jag inte ha behövt göra nån inuti-bild av den här bunkern (som är en snutt av "korvlinjen", vilken jag filmade för ett par år sedan) eftersom den är ganska väl dokumenterad på nätet redan. Men i vilket fall som helst hade jag vägarna förbi för en stund sedan.



Kortsidan har ett ganska rejält hål i sig, lagom för att kunna stoppa in kameran. Med lite vilja skulla man till och med kunna krypa in där, men vem tusan skulle vilja det? Spindlar och annan ohyra växer sig säkert kolossala därinne, antagligen inte helt olikt djurlivet på den där King Kong-ön.



Ja så här ser det ut därinne. Men nu när jag tittar på bilden ser jag att jag har pressat ihop den en aning - tänk dig en meter bredare så ligger vi rätt.



På tal om att ligga förresten, undras varför det står en säng därinne. Hur länge sedan kan det ha varit tro, som någon låg i den senast? Och vem var det i så fall? Och varför hamnade den där?

Andra "Inside Views":
Stuprör
Kyrka
Skogås-hus
Bodar och träd
Pissoir
Dikesrör
Under bro-hus
Riddarholmskyrkan
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: