onsdag, april 26, 2006

Jag - bantaren 6

Igår var det en vecka sedan jag började med min viktnedgång. De första dagarna var jag rätt seriös med att räkna points, men jag märkte rätt snart att jag sällan kom upp i de 25 points som ribban var satt till, så jag slutade mer eller mindre att räkna.

Anledningen till att jag inte kommer upp till 25 är att jag har börjat äta bättre. Framför allt tar jag inte längre de där fyra extra mackorna innan jag går och lägger mig. Godis, som jag förr åt rätt mycket av, har jag plockat bort ur menyn också. Saft till varenda måltid är också struket.

Och så går jag. Det blir minst en halvtimme om dagen, men oftast uppåt timmen sammanlagt. Om en timme har jag rast förresten, och då ska jag gå
samma sträcka som jag skrev om för ett tag sen. Man får bonuspoints av att powerwalka, och jag samlar på mig en del.

För en vecka sedan vägde jag mig hos min farsa. Hans badrumsvåg visade ungefär 95 kg. Igår knallade jag iväg till gymmet på jobbet. Där finns en våg, en digital variant. Säkert diffar vågarna i pricksäkerhet, det kan nog skilja sig en del. Vill man gå ner i vikt ska man nog hålla sig till samma våg. Men tendensen syntes i alla fall: 92,5 kg!

Jag - bantaren 1, Jag - bantaren 2, Jag - bantaren 3, Jag - bantaren 4, Jag - bantaren 5.
---
Andra bloggar om:

7 kommentarer:

Anonym sa...

dot: Tack. :-)

crrly sa...

Skitbra, grattis! Keep it up!

Ilva sa...

Las mer matbloggar sa rasar kilona! Bra jobbat!

Anonym sa...

jättebra! Om du funderar på att köpa en ny våg, (kostar mindre än WW-kurs)så kan jag varmt rekommendera en digitalvåg. Jag har gått ner 10 kg (sen i december) det är halvkul att väga sig varje morgon, men man får ändå ett "kvitto" på sina uppoffringar..
kram

Anonym sa...

Crrly: tack. :-)

ilva: Nä, då blir jag ju hungrig och sätter igång att svulla ju.

tatielle: Tio kilo, det är typ mitt mål också .. eller så stannar jag när magen ser okej ut.

Anonym sa...

har din omkrets ändrats?

Anonym sa...

el: Tyvärr inte, så det vete tusan var kilona togs ifrån.