lördag, maj 06, 2006

Jag - bantaren 9

Jaha då, så gick jag (åkte buss) till EKO i Länna. Glad i hågen med nittionio kronor i fickan. Kom ut från EKO med nittionio kronor färre i fickan, men med ett par sköna stavar i handen.

Överallt på nätet läste jag att val av stavar var något att ta på allvar. Det är det säkert, men jag tänker inte slänga ut femhundra spänn på ett par stavar. Fan, det får man ju en dvd-spelare för.

Sedan gick jag hem (stavade). Gick och gick och svetten den rann. Att folk i förbipasserande bilar kanske skrattade åt mig struntade jag i, för jag var så inne i hur jobbigt det var, och hur det tog på axlarna och underarmarna.

Studien visade bland annat att gång med stavar gav 16,5 procent högre syreupptagning, 8,8 procent högre puls och högre energiförbrukning.
Ja, kanske det.

Jag - bantaren 1, Jag - bantaren 2, Jag - bantaren 3, Jag - bantaren 4, Jag - bantaren 5, Jag - bantaren 6, Jag - bantaren 7, Jag - bantaren 8.

---
Andra bloggar om: ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

topp!

Ska bli kul att höra hr det går, du kanske övertygar en inbiten joggare :)

Johanna sa...

Här där jag bor kan man låna stavar på biblioteket! Ännu billigare ;)

Anonym sa...

tufft att du skiter i om det är coolt eller ej.

jag tänkte på dig o ditt stabfudnerande idag när jag strosade i stan....det vara bara lik och enormt gamla människor med stavar :)

men det viktiga är att de gör dig nytta

Anonym sa...

:) ja, verkligen tufft att våga trots töntvarning! Hoppas det ger resultat. Jag håller mig till cykeln...

Plastfarfar sa...

Har inte du fyllt 40? Då är väl både tönt- och nördvarningar egentligen något att yvas över.

Grattis till staveritet and keep on the good work!

Anonym sa...

Hurtigt!

Anonym sa...

dot: Hoppas det. :-)

johanna: Bibliotek är coola.

el: Jag tror det gör nytta. Själv håller jag mig på landsvägen - folk svischar bara förbi i bilar.

tatielle: Min cykel ska också snart fram.

n n: Jag är 41, så jag är nog töntig vad jag än tar mig för.

desirée: Jupp. :-)

crrly sa...

Bra, heja!

Har du inte sett på tv hur Blossom lärde ut att man ska gå med stavar? Ta ut stegen ordentligt och böj jättemycket på knäna djuuupt ner så blir det jättejobbigt! :)

Anonym sa...

crrly: Jag har inte sett det. Jag gick nog helt fel, för såhär efteråt känns det mest i axlarna.