måndag, maj 15, 2006

Jag - bantaren 12

Det blev ingen stavgång i helgen, och ingen idag. Jag har nog en infektion i kroppen eller nåt, känner mig matt. Inte så farligt idag som i lördags, men jag tar det lugnt för säkerhets skull. Har inte kört nån gåing sedan i fredags heller.

Å andra sidan har jag inte svullat överdrivet heller, så det borde ju inte vara nån fara ... förutom idag. Idag har jag svullat - nyttigheter. Jag gick in på en vegetarisk buffé på hornsgatan. Men faan vad gott det var! Jag var tvungen att ta två stora portioner.

Klockan var två på eftermiddagen när jag svullade. I skrivande stund är klockan halv nio på kvällen - och jag är fortfarande totalt proppmätt. Antagligen har min magsäck krympt under min så kallade bantning. I morgon är det vägning igen, och jag har faktiskt ingen aning om vartåt det lutar.

Jag - bantaren 1, Jag - bantaren 2, Jag - bantaren 3, Jag - bantaren 4, Jag - bantaren 5, Jag - bantaren 6, Jag - bantaren 7, Jag - bantaren 8. Jag - bantaren 9, Jag - bantaren 10. Jag - bantaren 11.
---
Andra bloggar om:

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske fungerar lika bra med stångkorv istället för stavgång? Eller kanske altargång, avgång eller beslutsgång. Eller banktillgång, som går ut på att man går till banken.

Anonym sa...

håkan: Korvagång (toabesök)?

Anonym sa...

Å den är bra den vegetariska! om det var den vid lilla torget nära Mariahallen? Vad jag egentligen tänkte skriva var att jag är stationsvaktaddicted PÅ RIKTIGT.. kom inte in igår & blev S u r = beviset :)
Såg bara det som är kvar av stackars åsnan.

stationsvakt@gmail.com sa...

lovisa: :-)
Jo, Blogger är inte alltid att lita på.
Jo, det var den vid lilla torget. Normalt brukar jag hålla mig för artig för att be om mer - men det var ju så supergott.

Anonym sa...

Vegetarisk mat är god! ;)

Anonym sa...

Jag bantade ned mig tio kilo med hjälp av vegetarisk mat, ska jag kanske tillägga. Den går att göra väldigt mager, men ändå nyttig. Sedan skar jag ned på fett och socker också, förstås.

Anonym sa...

carra: Veggmat är oftast supergott. Sockret, har jag märkt, är m i n värsta fettfiende.

Anonym sa...

Tanken med buffé är att man kan ta om om man vill. Den var ett av våra stamhak när jag hade ateljé i krokarna. Och så en kaffe efteråt, på kaffebar intill. En "göteborgare" = min specialité som faktiskt spritt sig & folk beställer numera, lustigt. Göteborgare = stor espresso med ganska mycket mjölk, nästan en cappuccino.

Anonym sa...

lovisa: Jag hade behövt en av dina Göteborgare efteråt - det kanske hade fått maten att smälta fortare.