torsdag, januari 21, 2010

En cykel, en moppe och tre hål

Det gäller att se upp när man rör sig utefter husväggarna. Istappar hänger i takskägg och stuprörsmynningar högt däruppe och är livsfarliga just nu. Isigt är det även på marknivå, som synes på bilden här nedan. Den som äger den cykeln eller moppen kan inte räkna med en snabb avfärd om det skulle brinna i knutarna, utan får nog vackert vänta på bättre tider.



Moppar och cyklar i all ära - hål är ändå intressantare. Hål och hål förexten (min farfar uttalade förresten så), egentligen är det ju inga klassiska hål jag plåtar, utan innandömen. Här har vi en svart lucka på en husvägg. Bakom den ... tja, det ser ut som om byggjobbare har hållit till där. Inuti innandömet.




Och här har vi en annan lucka på en husvägg. På insidan stöter vi på en öppning till ett mörker. Spännande, men så långt nådde inte min kamera.




En kinarestaurang. Bakom och under såna (restauranger över huvud taget alltså) är det alltid lite illaluktande och guckigt. Julstjärnan av metall vi ser därinne, den är mynningen till ett suga-ut-illaluktande-guck-rör, tror jag.




Fler hål blev det inte den här gången. Jag var iskall om öronen vid det laget. Den relativa värmen ute idag (typ ett par minusgrader skulle jag tro) gör luften fuktig och kylande.

Hålserien: Stuprör, Kyrka, Skogås-hus, Bodar och träd, Pissoir, Dikesrör, Under bro-hus, Riddarholmskyrkan, Skogåsbunker, Två kvällshål, Ännu ett kyrkohål, Ett par hål i det fina vädret, Klarakyrkan revisited, Ett trädhål, Tankhål, Ett förvinterhål, Ett hål-hål, Ett rörhål, Ett brunnshål, Tråk-kyrkohål, Ett snöigt trädhål, Åter till Oscars
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: