fredag, januari 22, 2010

Ett stughål och en väggspricka

Hål igår och hål idag. Jag är rätt förkyld fortfarande, så några powerwalkar blir det inte på rasterna. Istället lunkar jag omkring bland husen bara, och plåtar hål

Den här lilla stugan är belägen en liten bit bakom Historiska museet. Den var ordentligt tillbommad, men ett hål fanns uppe vid taknocken. Det verkar som att den används som förråd. Möjligen tjänstgör den som lekstuga på sommarn också, men jag vet inte.


En spricka i husväggens fina skiffer. Det är Linnégatan det här, och jag stoppade in kameran och knäppte av. Därinne fick jag se det jag nästan alltid får se när jag hålplåtar: skräp. Nåja, sånt e livet.


Hålserien: Stuprör, Kyrka, Skogås-hus, Bodar och träd, Pissoir, Dikesrör, Under bro-hus, Riddarholmskyrkan, Skogåsbunker, Två kvällshål, Ännu ett kyrkohål, Ett par hål i det fina vädret, Klarakyrkan revisited, Ett trädhål, Tankhål, Ett förvinterhål, Ett hål-hål, Ett rörhål, Ett brunnshål, Tråk-kyrkohål, Ett snöigt trädhål, Åter till Oscars, Blandade hål
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: