lördag, maj 27, 2006

Jag - bantaren 15

Jag är nog egentligen lite dum, eller åtminstone beter jag mig så. Lyssna på det här.

Granatäpple är gott och nyttigt. Jag köper ett.
En röd lök - mmm nyttigt.
Sedär, där ligger ju en tomat i kylen, den ska med.
Paprika, ganska beskt, men säkert väldigt nyttigt.
Juice - fullt av c-vitaminer.

Uppmuntrad av de senaste dagarnas smuttar (smoothies) sen jag köpte mixern, får jag nåt slags storhetsvansinne. Jag kör ner ovanstående ingridienser i mixern, rakt av bara. Inga kryddor eller nåt, bara snurr, snurr, snurr. Resultatet blir en seg men fluffig rosafärgad sak. Inte helt olikt en död och utfluten Barbapapa.

Hoppar ner i soffan framför tv:n. Mmmm, nu är jag nyttig. Nu inte bara går jag ner i vikt - jag får vegetariska superkrafter därtill. Detta ska bli ......

Urk! upphöjt till 10! Fyyy fan! Vilket gift. Men jag dricker. Och driiicker. Och drrrr ... pust och stön. Nä, jag fick inte i mig allt. Och nu sitter jag här och rapar och mår ganska illa.


Jag - bantaren 1, Jag - bantaren 2, Jag - bantaren 3, Jag - bantaren 4, Jag - bantaren 5, Jag - bantaren 6, Jag - bantaren 7, Jag - bantaren 8. Jag - bantaren 9, Jag - bantaren 10. Jag - bantaren 11, Jag - bantaren 12, Jag - bantaren 13, Jag - bantaren 14.
---
Andra bloggar om:

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan så äckligt!!
Har du mixer finns det ju massor med godis du kan göra. Godis för bantare.

Anonym sa...

rita: Jag vet. Jag skrev ju att jag var lite dum. Men när jag står där i affären, då glömmer jag alltid vad som är gott och nyttigt. Det enda jag ser är bacon och falukorv.

Anonym sa...

...det kanske blir nästa experiment? Bacon, falukorv, rödlök och granatäpple?

Mitt tips är att mixtra vettiga saker istället. Som naturell youghurt och frysta bär. Eller en dubbel espresso, en aning mjölk och lite vaniljglass.

Anonym sa...

jimmyroq: Done tha - ville gå vidare. Idiot som jag är.

Anonym sa...

//S: Jag äter hellre gröten direkt ur din näsa, än äter min Barbapapa igen.

Anonym sa...

På tal om bantning.....jag har ett sådant jobb att jag blir ofta bjuden på kaffe med bröd .......
gick upp mycket i vikt..
Försökt banta i nästan 20 år...
men till slut har jag slutat och tänka på ATT JAG MÅSTE BANTA..
har gått ner i vikt 20 kilo på ungefär ett år...och behållt vikten
...inte gått ner eller upp på hela tiden.....eftersom jag gått ner så har det varit lättare och undvika skräpmat,fikabröd och godis ....
Jag tror att när jag slutat tänka att banta har hjälpt mig.....

Anonym sa...

karin: Men man ska nog inte sluta tänka på det för mycket. För när jg glömmer saken, sitter jag där och vräker i mig bröd. Jag är en sucker för bröd.

anne-maj: I mitt fall är det tveksamt - jag kommer säkert att göra nåt lika äckligt snart igen.

sar: Jag har också kommit fram till att det var löken som var skurken.

Anonym sa...

Jonny du har nog rätt när du säger att man inte skall sluta tänka....
jag tänkte nog på fel sätt....åt och tänkte i morgon skall jag börja och banta...men slutade och tänka på att i morgon skall jag BÖRJA....Jag bakar inte mera köper inte hem fikabröd....blir jag riktigt sugen så köper jag något gott fikabröd åker till en väninna och lämnar resten där....
Har nästan alltid en stor läskflaska i kylen (räcker en vecka)men tar bara en liten klunk sen dricker jag alltid vatten till maten......

Anonym sa...

karin: På det viset är det bra att ha tre barn - ingenting får stå ifred i kylen i en vecka. :-)