tisdag, juni 08, 2010

Gräsmattshål

Det var länge sedan jag rapporterade om ett hål, så jag tänkte att det kunde vara dags. På en grässluttning invid oxenstiernsgatan, ca fem minuters gångväg från gärdet, finns det här gallret. Jag placerade kameran siktandes nedåt i schaktet och knäppte en bild. En fuktig vind blåste stadigt upp mot mig, och den doften luktade gott av gammal jordkällare. Det var dock halvmörkt därnere, och det i kombination med dagsljuset omkring mig gjorde att jag inte såg nåt, inte förrns jag såg bilden i datorn efteråt. Så här såg det ut.



Det hade antagligen varit ganska lätt att avlägsna gallret och klängt sig ner i hålet, och det var inte utan att jag var lite sugen på det. Men jag avstod, och lika glad för det är jag men gladast är nog .. ja det vete fan.

Hålserien: Stuprör, Kyrka, Skogås-hus, Bodar och träd, Pissoir, Dikesrör, Under bro-hus, Riddarholmskyrkan, Skogåsbunker, Två kvällshål, Ännu ett kyrkohål, Ett par hål i det fina vädret, Klarakyrkan revisited, Ett trädhål, Tankhål, Ett förvinterhål, Ett hål-hål, Ett rörhål, Ett brunnshål, Tråk-kyrkohål, Ett snöigt trädhål, Åter till Oscars, Blandade hål, Stughål och väggspricka, Ett toaletthål, Låthål, Hus-hål, Ett anti-råtthål, En cementvägg , Kanonhålet
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: