onsdag, juli 14, 2010

Stockstubbehålet

Jag har inte haft kameran med mig ut så mycket på sistone, men häromkvällen, när jag tog en sväng till grannförorten, så hade jag det, och då såg jag ett hål. Det var i en stor stockstubbe som hade lossnat från en gammal ek som hållet fanns.



Jag stoppade in kameran och knäppte av ett kort. Jag tog det väldigt kvickt eftersom jag hörde skumma ljud inifrån hålet; fladdranden, skrapanden. Fan vet vem som kan tänkas hålla till där, tänkte jag.



Efteråt, när jag tittade på bilden, såg jag ingenting särskilt. Hålet verkade tämligen avlångt och ganska tomt. Förvisso såg jag en geting (eller nåt i den stilen) sittande därinne, men det var också allt.



Hålserien: Stuprör, Kyrka, Skogås-hus, Bodar och träd, Pissoir, Dikesrör, Under bro-hus, Riddarholmskyrkan, Skogåsbunker, Två kvällshål, Ännu ett kyrkohål, Ett par hål i det fina vädret, Klarakyrkan revisited, Ett trädhål, Tankhål, Ett förvinterhål, Ett hål-hål, Ett rörhål, Ett brunnshål, Tråk-kyrkohål, Ett snöigt trädhål, Åter till Oscars, Blandade hål, Stughål och väggspricka, Ett toaletthål, Låthål, Hus-hål, Ett anti-råtthål, En cementvägg , Kanonhålet, Gräsmattshål, Under golvet-hål, Den tomma graven

Inga kommentarer: